שרותי החברה - Stax מומחים בתכנון מס ובשרותי חשבונאות

שרותי החברה

ייעוץ מס

מס הכנסה הוא השותף העסקי השקט שלך. הוא שותף רק לרווחים כאמור, ואינו נושא חלק בהפסדים. בשל שתי עובדות אלו, חייבים להתנהל מול בצורה חכמה ויצירתית והכי חשוב במסגרת החק. בפסיקה נקבע שחובתו של יועץ המס/רואה החשבון היא לתכנן עסקאות משפטיות על מנת שלא תהיה עתירות מס, כמו כן נקבע שאדם רשאי לנצל לטובתו כל הוראה שבדין, הפוטרת ממס או מקלה בו.

ייעוץ מס הינו כלי המשמש כל בעל חברה או בעל עסק לבצע המרה של דוח חשבונאי המפרט את כל הכנסות והוצאות העסק לדוח מס המרכז אך ורק את ההכנסות, ההוצאות, הניכויים והזיכויים המוכרים לצרכי מס. תפקידו של יועץ מס, הבקיא ברזי החקיקה והתקנות, הינו לצמצם את הפער בין חשבונות אלו ובכך להקטין את חבות המס ולמקסם את הרווח הנקי של העסק.

אנחנו בstax יודעים כי זהו אינו רק תפקיד, זוהי שליחות! אנו עוקבים ביסודיות אחר כל עדכוני החקיקה והפסיקה בתחום המסים במטרה לפתח ולהתאים את הפתרונים המדויקים והיעילים ביותר לצרכי הלקוח. הניסיון שצברנו במשרדנו והטיפול במאות מקרים, מאפשרים לנו לבנות יחד איתכם את הדרכים האופטימליות שבהם נוכל לצמצם במסגרת החוק את תשלום המס. במילים אחרות, לדאוג שתשלמו שתשלמו מס לפי המינימום ההכרחי, ותנצלו את כל זיכויי המס המגיעים לכם במסגרת החק. ביעוץ מס, החיסכון וההתנהלות היעילה מול רשות המיסים מגיעה מהשילוב בין ידיעה דקדקנית של החוק לראייה רחבה יותר של העסק והאקלים הכלכלי בו הוא פועל.

כדי להיות הכי טובים בתחום, הכי מעודכנים ופורצי דרך , אנו משתפים פעולה עם עורך דין, מנחם כהן מהמכון למיסים ויעוץ כלכלי בע"מ, מוציא לאור של ספרות מקצועית בתחום המסים ומעביר השתלמויות במסגרות המכון, במסגרת משרדי ממשלה, לשכות וארגונים אחרים מאז 1978, כמו כן אנו נמצאים בהתקשרות העסקית על בסיס יומיומי עם "חשבים"  - מקבוצת החברה הציבורית "קו מנחה", החברה הגדולה והמובילה בישראל לפתרונות מידע עסקי, חישובים פיננסיים, מידע בתחומי העבודה, המיסוי, הגמל והמשפט. המידע נתמך באתרי אינטרנט מעודכנים על בסיס יומי, במרכזי המומחים המספקים תשובות מומחים, אשר מסייעים לנו בכל בעיה או שאלה מקצועית ב: דיני עבודה, מיסים וגמל, ספרות מקצועית, תוכנות ייעודיות, מבזקים, ירחונים מקצועיים ומאפשר קבלת מידע מקיף ומקצועי בכל זמן ואופן.

להצטרפות לשרותי המשרד, יש להשאיר פרטים ונחזור בהקדם



תכנון מס

תחום ההתמחות המרכזי הוא תכנון מס מיטבי, אפקטיבי ועם ראייה המשקפת תכנון ארוך טווח. מטרתו של תכנון מס יעיל ונכון הינו להפחית את חבות המס ולהתאים דרכי פעולה שיניבו את תוצאות המס המינימאליות ביותר עבור כל יחיד או חברה, תוך שימוש בכלים משפטיים וחוקיים. עסק השואף לנזילות כספית מיטבית, חיסכון איפה שניתן וכדאי, ושמירת יחסים תקינים עם רשויות המס חייב לנהל את תכנון המס שלו באמצעות מומחה מקצועי, היודע את הסיכונים והאפשרויות. תכנון מס מקצועי הוא שכבת הגנה נוספת לעסק, ופרקטיקה עסקית בסיסית ורצויה.

תכנון המס עומד בין שני יסודות משתנים:

  1. פעולות העסק שלכם: לכל פעולה, הוצאה והכנסה של הבית העסק יש תוצאת מס לפה או לשם.

  2. חוקי המס המשתנים: חוקי המס במדינה משתנים מעת לעת, כמו גם תקנות חדשות ואפשרויות חדשות.


STAX מיידעת ומציגה ללקוחותיה את האפשרויות השונות הקשורות בתכנון מס, בהתייחס למצב הדינמי של בית העסק. אנו בSTAX רואים בהליך זה את אחד הכלים החשובים וההכרחיים ביותר. אנו מתעדכנים בכל החקיקות באופן שוטף ובזמן אמת, לומדים את עסקו של כל לקוח דרך עריכת הדוחות השנתיים וניתוחם באופן מעמיק טרם הגשתם, מעקב שוטף אחר תשלומי המקדמות והתאמתם לחבות המס השנתית, הסתכלות וחקירה על העתיד הצפוי הכולל עסקאות עתידיות ולמידה את צרכי הלקוח. מבט מלא על מכלול המידע, תוך חישוב מדויק, גם של הפרטים הקטנים ביותר, מאפשרים לנו להעניק לכל לקוח פתרונות יצירתיים המתווים את הדרך היעילה ביותר להורדת חבות המס עבורו.


להצטרפות לשרותי המשרד, יש להשאיר פרטים ונחזור בהקדם



ייעוץ וליווי לפתיחת עסק חדש

החלטתם לצאת לדרך עצמאית, ווידאתם היטב לאחר שנעזרתם ביועץ עסקי לבניית תכנית עסקית, אשר תבהיר לכם היטב מה אתם הולכים לשווק? בין אם שירות או מוצר, מי יהיו הלקוחות שלכם, מאיין תשיגו אותם ? מהי הסביבה השיווקית שבה תפעלו? היכן יהיה הבידול שתעניקו ללקוחותיכם עליו תוכלו לגבות את הפרמיה? כמה ישלמו לכם בעבור השירות או המוצר שתשווקו? כיצד תייצרו את המחזור העסקי שלכם, שיחליף את תלוש המשכורת המסודר שהיה מגיע במועד חודשי קבוע. שאלות אלו ועוד נועדו להעניק לכם תשתית אסטרטגית עוד לפני הדיון המהותי בנושאים כמו תחזית רווח והפסד ותזרים מזומנים. במאות תכניות עסקיות אותן ליווינו, למדנו כי היערכות נכונה, ומבט ביקורתי ומעמיק על העסק ועל תנאי השוק, הינם הכרחיים, בליווי ניתוח של כדאיות כלכלית לפתיחת העסק עם המלצות ברורות באיזה אופן לפתוח אותו ובאילו צעדים יש לנקוט כדי הביא לשגשוגו. אם טרם עשיתם, ואתם חושבים שאתם כבר יכולים לצאת לדרך עצמאית, נמליץ לכם להיעזר בשירותי משרדינו לטובת ייעוץ עסקי (יש להכניס קישור פנימי לתת קטגוריית שירות ייעוץ עסקי), על מנת שנוכל לסייע לכם בתכנון עסקי ויחד אתכם להבין היטב את מסלול הקריירה החדש שאליו אתם משתוקקים להגיע בדרך הבטוחה ביותר למסלול הצלחה עסקי.

עשיתם את כל זה והאג'נדה ברורה לכם? מעולה, קבלו את ברכותינו.
לאחר שהנחתם את היסודות האסטרטגיים במהלך הזה, נוכל לייעץ לגבי המשמעות הפיננסית והבירוקרטית של התהליך. האם יהיה נכון לפתוח חברה בע"מ או להתאגד כעוסק מורשה? שאלת ההתאגדות שלכם היא קריטית מבחינת חבות המס לרשויות ונצטרך להחליט עליה , כפועל יוצא של צפי ההכנסות בתוכנית העסקית. לאחר שנקבל החלטה לגבי זהות היישות העסקית, נצא לטפל בשלבים הבירוקרטיים ונבצע רישום במס הכנסה, המוסד לביטוח לאומי, מס ערך מוסף וכל גוף ממשלתי אחר שיש ליידעו בגין פתיחת העסק שלכם. תחום נוסף, שתוכל לקבל את הליווי המקצועי של משרדינו הוא הליווי הבנקאי. בין אם אתם מתכננים לצאת למיזם העסקי שלכם עם הון עצמי שלכם לטובת ביצוע השקעות נדרשות בעסק החדש, או אם אתם נדרשים למנף את ההון העצמי בתחילת הדרך בכדי לממן את כל צרכי ההשקעה הנדרשים, לחילופין אתם זקוקים לאשראי או הלוואה מהבנק להקמת העסק בשלב הראשוני, משרדינו מתמחה בניהול מו"מ מול הבנקים, ואנו מתחייבים להשיג לכם את התנאים הטובים ביותר , כך שתוכלו להתנהל בצורה תקינה בהיבטים הפיננסיים. משרדינו מיומן בליווי עסקים בראשית דרכם בכל השלבים, החל מקבלת החלטה על דרך ההתאגדות העסקית ,עבור בכל השלבים הבירוקרטיים הכוללים התנהלות מול רשויות המס והגופים הממשלתיים.

לסיכום, נוכל להעניק לכם ייעוץ וליווי בכל השלבים הבאים בין כחבילת שירות כוללת או כשירות מודולארי בהתאם לצרכים שלך, הכוללים:

  1. תכנון וכתיבה של תכנית עסקית עבור העסק החדש שלך

  2. בדיקת ייתכנות וכדאיות כלכלית

  3. קבלת החלטה על אופן ההתארגנות הישות המשפטית של העסק שלך (עצמאי=עוסק פטור או עוסק מורשה), או חברה בע"מ

  4. כלים לניהול פיננסי – תקציב, תחזית רווח והפסד, נקודת איזון וניהול תזרים המזומנים

  5. תענוני מס לעסק הקטן והבינוני

  6. אופן ניהול ספרי החשבונות לצרכי מס הכנסה

  7. פתיחת התיקים ברשויות המס

  8. ייצוג מול מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי

  9. התנהלות חשבונאית ופיננסית שוטפת שתכלול שירותי הנהלת חשבונות, חישובי שכר, ניהול ספרים תקין, דו"חות שנתיים, הצהרות הון וכיו"ב...


להצטרפות לשרותי המשרד, יש להשאיר פרטים ונחזור בהקדם



הנהלת חשבונות

הנהלת חשבונות הוא תחום העוסק בתיעוד פעילותה הפיננסית של ישות חשבונאית באמצעות רישום התנועות הכספיות והלא כספיות שלה. בין עסקאות אלו ניתן למנות מכירות, רכישות, קבלות, הכנסות ותשלומים. ישנן שתי שיטות מקובלות לניהול חשבונות: מערכת הנהלת חשבונות חד-צידית ומערכת הנהלת חשבונות כפולה. עם זאת, ניתן לומר שכל סוג של רישום של עסקאות פיננסיות, מהווה ניהול חשבונות. שירותי הנהלת חשבונות הינם חיוניים והכרחיים עבור כל עסק, החל מעצמאיים בעסקים קטנים וכמובן שעד ארגונים גדולים ומורכבים. שירותי הנה"ח כוללים שפע של מרכיבים ותחומי עיסוק, מדובר על הרבה מעבר לניהול ספרים ורישום תקבולים/תשלומים.הנהלת החשבונות גם רלבנטית לניהול הספרים של העסק ולדיווחים השונים לרשויות המדינה והמס, אך השירותים חשובים מאוד גם לקבלת נתונים עסקיים כספיים על העסק ולשאר היבטים משמעותיים – משכורות, מיסוי וניהול יעיל בתור חלק מהדוגמאות. היום דרישות הרגולציה הולכות והופכות מורכבות יותר, המציאות העסקית קשה יותר ובהתאם שירותי הנהלת חשבונות הופכים אפילו חשובים יותר ויש יותר אפשרויות לסוגי העסקים השונים. אנו בSTAX מספקים שרותי הנהלת חשבונות ברמת ביצוע גבוהה תוך דיוק פרטני והתנהלות מול רשויות המס באופן שוטף ובכך דואגים למישוש כל זכויותיך...ולשקט הנפשי שלך.שרותים אלו מאפשרים לך לראות תמונת מצב כספי בזמן אמת על מנת שתוכל לקבל החלטות כלכליות נכונות. אנו דואגים לכוון אותך, לאורך כל הדרך, על מנת למקסם את הרווח העסקי שלך על ידי הדרכה והכוונה להקטנת ההוצאות ובמקביל להגדלת ההכנסות.

מה כוללים שירותי הנהלת חשבונות?
שירותי הנהלת חשבונות בסיסיים חייבים להתקיים בהתאם לחוקי מדינת ישראל – חוק מע"מ, תקנות ניהול ספרים, ניהול פנקסי חשבונות, הוראות מס הכנסה וכדומה. מעבר לזה ישנם שירותים היקפיים נלווים אשר כל עסק יכול להשתמש בהם ואשר תורמים ליעילות הניהולית/עסקית. דוגמאות לכמה שירותים חשובים של הנהלת חשבונות הן:

  • רישום מלא ומדויק של כל התשלומים שהעסק מבצע – על פי חשבוניות מס

  • רישום מלא ומדויק של כל התקבולים שהעסק מקבל – כאשר לכל תקבול חייבת להיות חשבונית מס מתאימה

  • רישום המע"מ בעסק – כמה מע"מ נגבה וכמה מע"מ שולם, כולל כמובן הגשת דו"חות תקופתיים למע"מ ותשלום הסכומים הרלבנטיים לאחר קיזוז (מע"מ שנגבה פחות מע"מ ששולם)

  • ניהול ספרים מלא – תשלומים, תקבולים, התחייבויות, נכסים, הון עצמי.

  • רישום לצורכי מס הכנסה, תשלום מקדמות ודיווחים תקופתיים (בעיקר דו"ח שנתי) למס הכנסה

  • שמירה מסודרת של כלל המסמכים הפיננסיים הרלבנטיים לעסק – חשבוניות מס, קבלות, תצהירי בנק וכן הלאה

  • הפקת דו"חות הנהלת חשבונות – דו"ח רווח והפסד, תזרים מזומנים, יתרות, מאזן, שינויים בהון עצמי וכן הלאה

  • ביצוע תשלומים לספקים וגורמים שונים

  • הפקת תלושי משכורת והעברת המשכורות לעובדים – שירות מיוחד, מוגדר חשבות שכר ולא הנה"ח בסיסי

  • גיבוי מלא של הנתונים לכל שנות ההתקשרות מולנו


ויש עוד שירותי הנה"ח שונים שניתן לקבל. כמו כן כמובן שדרישות ניהול החשבונות משתנות בהתאם לסוג ההתאגדות של העסק, עוסק פטור לעומת עוסק מורשה, דרישות מחברה בע"מ, דרישות של שותפות ועוד. במהותם, השירותים נוגעים כאמור לרישום, דיווח וניתוח האירועים הפיננסיים בהקשר לעסק, מנהלי החשבונות פועלים "בשם" העסק מול רשויות המדינה אך צריכים להעביר את המידע הקריטי והמגוון שהם מפיקים למנהלים ולבעלי המניות בעסק.

סוגי הנהלת חשבונות
בישראל יש באופן כללי שני סוגים של שירותי הנהלת חשבונות, כאשר רשויות המדינה מגדירות איזה עסק מחויב באיזה סוג. הסוגים הם הנהלת חשבונות חד צידית או הנהלת חשבונות דו צידית (כפולה). כאשר הסוג של הנה"ח כפולה הוא הנפוץ ביותר ורלבנטי לעוסקים מורשים רבים, חברות וכן הלאה מבחינת אפשרויות ההתאגדות. הנה"ח חד צידית: רישום רק של הכנסות והוצאות – רלבנטי לעסקים קטנים מאוד. הנה"ח דו צידית (כפולה) הנהלת חשבונות מלאה, רישום כל הפעולות הפיננסיות של העסק ומתן תמונת מצב מלאה על פעילות העסק (הכנסות והוצאות אך גם התחייבויות, נכסים והון עצמי למשל). כוללת רישום של כלל הפעולות החשבונאיות – הכנסות והוצאות למשל – בשני חשבונות שונים המושפעים זה מזה. מאפשרת ניהול יעיל יותר, מעקב פיננסי הדוק יותר ויכולת טובה לרשויות לראות מה קורה בעסק. על פי החשבונאות הכפולה נבנה המאזן משני טורים. בצד אחד, צד החובה, עומדים הנכסים, וכנגדם בצד הזכות עומדים התחייבויות והון. כל רישום של פקודת יומן שנבצע במאזן תותיר את האיזון על כנו. אם יתווסף למאזן נכס, אזי ייגרע במקומו נכס אחר, או שיתווספו כנגדו התחייבות או הון. לדוגמה: ברכישת רכוש קבוע תמורת מזומן, גדלה יתרת הרכוש הקבוע במאזן הנמצא בצד הנכסים, וכנגדו קטנה יתרת המזומנים, אף הם בצד הנכסים. לעומת זאת, רכישתו באשראי, מגדילה את יתרת הרכוש הקבוע, בצד הנכסים, ומגדילה את יתרת הספקים, או נותני האשראי, בצד ההתחייבויות, והאיזון נשמר. מרבית העסקים בישראל פועלים בעזרת הנהלת חשבונות חיצונית – העברת כל המידע הרלבנטי לגורם ניהול חשבונות מקצועי וחיצוני. כך נוח יותר, ניתן לנהל את החשבונות באופן אובייקטיבי ולא צריך להעסיק מנהל חשבונות פנימי. כאשר גם תוכנת הנה"ח היא גורם חיצוני יעיל ורלבנטי.

תוכנות הנהלת חשבונות
בשנים האחרונות יש פריחה, הן טכנולוגית והן מבחינת היקפי השימוש, בתוכנות הנהלת חשבונות עבור עסקים מסוגים וגדלים שונים. תוכנות אלו מציעות שלל כלים מקצועיים ומתקדמים לניהול חשבונות, כולל למשל הפקת חשבוניות ומסמכים שונים, ניהול רישום הכנסות והוצאות, הפקת דו"חות לרשויות המס, נתונים לגבי תשלומים לרשויות, הפקת דו"חות עסקיים וכספיים ועוד. תוכנות הנהלת חשבונות מאפשרות לצמצם עלויות, לקבל את הנתונים הרלבנטיים ולפעול לפי החוק מבחינת ניהול ספרים – חשוב לבדוק שהתוכנה מאושרת וכוללת את כל המאפיינים הרלבנטיים לעסק. בSTAX משתמשים עם מגוון אדיר של תוכנות , המאושרות על ידי שלטונות המס בישראל, לשירותי הנהלת חשבונות, בכדי להעניק לכם שירות גמיש במיוחד לצרכים שלכם, ולהקל עליכם באופן קבלת המידע, כל שהמידע המופק מהנהלת החשבונות ישמש ככלי לקבלת החלטות במישור העסקי של העסק אותו אתם מנהלים.


להצטרפות לשרותי המשרד, יש להשאיר פרטים ונחזור בהקדם



שיפור הנהלת חשבונות לעסקים קיימים

שיטות העבודה שפתחנו בSTAX יחד עם הניסיון המקצועי שצברנו במהלך השנים, מבטיח לך ליהנות מהנהלת חשבונות מדויקת ומהימנה, כך שבכל רגע נתון לקבל כל דו"ח שתרצה ישירות למייל ולצפות בו בצורה ברורה ומובנת. תקבל מאתנו כלים אמתיים והמלצות כיצד להפחית בצורה חוקית את תשלומי המיסים לרשויות השונות, ונעניק לך באופן שוטף את מיטב תכנוני המס האפשריים בעסק שלך. כמו כן, נתן לך הבהרות והמלצות מעשיות על כל היבט שיכול לשפר ולייעל את העסק שלך, החל מלבדוק את ההסכמים שלך עם חברות הסלולר, הליסינג על הרכב, הוצאות המשרד ומה לא, הכל בכדי לוודא שעשית הכל כדי ליעל באופן מיטבי את כל הוצאות התפעול של העסק שלך. משרדנו מחובר לשרותי שע"מ המאפשרים דחיית תשלומים לרשויות (מע"מ ומס הכנסה) , וכן קיצור הזמן בקבלת החזרים ממע"מ ומס הכנסה.
לדוגמא את המע"מ ניתן לשלם ב 19 לחודש במקום ה 15 לחודש.

בנוסף המערכת מאפשרת לקבל מידע ON LINE ממחשבי מס הכנסה ומע"מ על מצב התיק.

שיטת העבודה בSTAX:

  1. לכל לקוח במשרד ישנו מנהל החשבונות אשר מכיר את התיק שלו באופן אישי, ומעודכן בזמן אמת,אם חסרות חשבוניות של ספקים, אותם יש לבקש על מנת לא לשלם מע"מ גבוה ללא הצדקה.

  2. אנו שמים דגש על החישובים השוטפים של המקדמות למס הכנסה ולבטוח לאומי על מנת למנוע "הפתעות" בסוף השנה.

  3. עודד – מנהל המשרד, מבקר ומפקח באופן שוטף על עבודת מנהלי החשבונות על מנת לוודא שלא נפלו דברים בין הכיסאות בתיק שלך, ולעיתים מזמן פגישה כדי להימנע מאירועים לא נעימים, או לעשות חיבורים עסקיים שיוכלו לתרום לגידול בעסק שלך, בין אם בצד ההכנסות ובין אם בתרומה לייעול שיפור ההוצאות.

ההצעה:
במידה ואת/ה מנהל/ת את החשבונות באופן עצמאי, או בכל צורה אחרת ואת/ה מעוניין/ת לקבל הערכה מקצועית, באם את/ה מנהל/ת את מערכת הנהלת החשבונות והניהול העסקי שלך, באופן יעיל ואיכותי, עם נקודות לציון , היכן יש מקום לשפר את הנהלת החשבונות והניהול העסקי של העסק שלך, אנו נבחן יחד איתך מספר שאלות מהותיות, בפגישה במשרדנו ללא כל חיוב!..

שאלות / סוגיות שייבחנו במהלך הפגישה

  • האם נעשית בדיקה מידי חודש שלא החסרת חשבוניות ספקים ?

  • האם נעשית בדיקה תקופתית לגבי מקדמות מס הכנסה (על מנת שלא תהיה "מופתע" בסוף השנה)?

  • אם נעשית בדיקה תקופתית לגבי מקדמות בטוח לאומי (על מנת שלא תהיה מופתע בסוף השנה)?

  • האם אתה מקבל דוח רווח והפסד מידי חודש?

  • האם אתה מכיר את כל סוגי ההוצאות שמס הכנסה מכיר בסוג עסק כמו שלך?

  • האם אתה יודע מספר ימים מראש את סכומי התשלומים לרשויות על מנת להתכונן בהתאם?

  • האם אתה יודע "באמת" כמה עולים לך העובדים בעס?

  • האם אתה נוקט בתכנון מס כלשהו?

  • האם אתה מתמחר את מוצריך בצורה נכונה?

  • האם אתה מקבל תשובות לשאלות מהותיות גם בשעות לא שגרתיות?


להצטרפות לשרותי המשרד, יש להשאיר פרטים ונחזור בהקדם



חשבות שכר

תחום חשבות השכר מקיף את הצד הפיננסי והמשפטי , בהיבט של דיני עבודה ביחסי העובד –מעביד , ובתוך זה בקרה שכל ההפרשות לרשויות ולקרנות הפנסיה השונות מבוצעות , על פי חוק , פיצויי הפיטורין ולפי המוסכם בחוזה שבין העובד למעביד. בנוסף, נדרשת התמקצעות בתחומים נוספים, כמו: ביטוח פנסיוני, חישוב מדרגות המס , מדרגות הזיכוי וכל ההתנהלות מול רשויות המס.

משרדנו מעניק שירותי חשבות שכר באופן מקיף ויעיל בהכנה, ביצוע ופיקוח של ענייני השכר, התגמולים וההפרשות הסוציאליות בעסק שלכם. באמצעות שיטת עבודה מסודרת וטיפול מקצועי, תוכלו להימנע מעימותים עם עובדים, כאשר הכל שקוף,ידוע ומגובה במסמכים תקינים.

בין השירותים הנכללים במסגרת שירותי חשבות השכר:

• קליטת הנתונים ממערכת הנוכחות בבית העסק
• הפקת תלושי שכר
• דוחות תמחיר עלות מעביד
• דוחות הפקדה לקופות גמל וקרנות השתלמות.
• טיפול בעובדים חדשים ועוזבים, כמו גם עדכוני פרטי עובדים
• טיפול בפרישת עובדים ופיצויי פיטורין
• טיפול בתביעות מילואים, דמי לידה ותאונות עבודה
• מעקב אחר ביטוחים, קרנסות פנסיה וקרנות השתלמות
• מעקב אחר צבירת ויתרות ימי חופשה, מחלה והבראה
• הפקת טופסי 106
• דיווחים חודשיים ושנתיים לרשויות המס.
• מיצוי הטבות מקסימליות למס
• הפקה ושידור דוחות שנתיים – טופס 126
• דיווח נכויים חודשי לרשויות – טופס 102
• ייעוץ מקיף בדיני עבודה והסכמי עבודה כשירות הנחיה למעסיקים


להצטרפות לשרותי המשרד, יש להשאיר פרטים ונחזור בהקדם



דוחות שנתיים ומאזנים

פקודת מס הכנסה מסווגת מי הם החייבים בהגשת דוח שנתי לפי קריטריונים שונים המכלילים לרוב, עצמאים, בעלי מניות, בעלי עסקים, שכירים בעלי שכר גבוה ועוד וזאת כדי שהמדינה תוכל לגבות מהם מס. דוחות אלו מרכזים מידע על הכנסות, הוצאות, ניכויים וזיכויים שבוצעו במהלך אותה שנת המס המתחילה ה- 1 בינואר ומסתיימת ב- 31 בדצמבר והם שקובעים את גובה חבות המס, ויש להגישם עד ל- 30 באפריל לאחר תום שנת המס. עסקים אשר מנהלים מערכת ספרים בשיטת החשבונאות הכפולה, יכולים להגיש את הדו"ח חודש לאחר מכן, קרי עד ה- 31 במאי.

מי שלא עמד באחד המועדים הללו חייב להגיש בקשה לפקיד השומה, במקרה שהעילה נמצאה מוצדקת יקבל הארכה של חודש או חודשיים בהגשת הדו"ח השנתי. כל איחור גורר אחריו קנסות, אולם, אנו בSTAX זכאים לאורכות המאפשרות הגשת דוחות אלו במועד מאוחר יותר. הדו"ח השנתי הוא כאמור הכלי באמצעותו ייקבע שיעור המס בו אתם חייבים ולכן מומלץ להיוועץ ביועץ מס בזמן עריכת הדו"ח ולפני הגשתו.

מאחר ומרבית בתי העסק משלמים מקדמות למס הכנסה בהתאם לתחשיבים צפויים, אתם עשויים לקבל החזר מס במידה והסכום בדו"ח השנתי היה קטן מהמקדמות אותן כבר שלמתם, במקרה השכיח יותר, תידרשו להשלים את תשלום המס החסר. כאשר נבנה יחד איתכם את הדו"ח השנתי, נוכל לראות מה הסכומים שכדאי להפריש לאפיקי חיסכון כמו קופות גמל או קרנות השתלמות, וזאת כדי לנצל את הטבות המס של אפיקים אלו. STAX מתמחה בשילוב איסוף המידע ועיבודו עד להגשתו, תוך שימת לב לדקויות הממקסמות את זכויותיך הרבות המתורגמות להקטנת חבות המס.


להצטרפות לשרותי המשרד, יש להשאיר פרטים ונחזור בהקדם



הגשת הצהרות הון

הצהרת הון – היא דיווח של תושב ישראל לרשות המסים על הנכסים הנמצאים בבעלותו בתאריך מסוים. הצהרת הון יש למלא רק לפי דרישה מפורשת של רשות המסים, ובדרך כלל נדרשים להגישה מי שחייבים בהגשת דו"ח שנתי על הכנסות, כלומר עצמאים ובעלי חברות וכן שכירים שהכנסתם עולה על סכום מסוים שנקבע בתקנות. לאחר הגשת הצהרת הון אחת, יידרש הנישום (אותו אדם שיש לו "תיק במס הכנסה") להגיש אחת לכל כמה שנים הצהרה נוספת. בנוסף, רשות המסים נוהגת לדרוש הצהרת הון בכל מקרה של חשד להעלמת הכנסות. הצהרת הון ראשונה, נדרשת בדרך כלל עם המעבר של אדם למעמד של נישום החייב בדיווח שנתי על הכנסותיו (פתיחת עסק עצמאי או הקמת חברה בע"מ). לאחר מכן יידרש אחת לכל כמה שנים להגיש הצהרת הון נוספת.

הצהרה ראשונה שקיבל הנישום, היא החשובה מכל ההצהרות הבאות, כיוון שהיא מהווה את הבסיס לכל הבדיקות שיבואו בשנים הבאות, ולכן אנו בSTAX מקפידים לסייע לנישומים לדקדק יותר ברישומי הצהרה זו ולא להחסיר כל דרך אפשרית למיצוי הרישום אשר ייטיב להם. ההצהרה היא דין וחשבון של יחיד, של בני זוג או משפחה, וכוללת דיווח מפורט על רכושו של הנישום, ובכלל זה: נכסים בבעלותו כמו דירה או מגרש, תכניות חסכון וניירות ערך, מזומנים, כלי רכב, תכולת הדירה, תכשיטים, יצירות אמנות, זכויות שיש לו בנכסים אחרים, וכדומה. במקביל, נרשמות בהצהרה כל התחייבויותיו של המגיש, ובכלל זה: התחייבויות כספיות לאנשים וחברות, משכנתאות וכל הלוואה שנטל ועליו להחזיר. ההפרש בין הנכסים והרכוש בבעלותו פחות ההתחייבויות, הוא הסך הכולל של ההון עליו מצהיר הנישום.

כל נכס או התחייבות אשר מדווחים בהצהרה, מוגשים בליווי מסמכים לאימות הרישום. כך למשל, מצורפים אישורי בנקים, קופות גמל, נסח דירה, או רישיון רכב וכדומה. לאימות פרטים יוצאי דופן, כמו מתנה בשווי גדול מהרגיל – יצורף מסמך המאמת את קבלת המתנה. מסיבה זו כדאי לשמור כל מסמך הנוגע לרכישת נכס או לקבלת הכנסה חריגה. הצהרת הון היא אחד הכלים העיקריים המשמשים את פקיד השומה בבואו לבדוק האם דיווחיו של הנישום על הכנסותיו משקפים את המציאות והאם שילם כראוי את המיסים שהוטלו עליו או התחמק מהם.

הבדיקה נעשית בדרך של השוואה בין הצהרות הון שהוגשו לאורך מספר שנים. עיקרה: האם הונו של הנישום גדל בצורה סבירה, התואמת את הדיווחים שהגיש בדו"חות השנתיים למס הכנסה, או שיש פער בלתי סביר. כך למשל מי שמצהיר פעם אחת על הון הכולל דירה אחת בבעלותו, ובהצהרה הבאה יצהיר על 4 דירות ומגרשים בבעלותו, בעוד הוא משתכר משכורת ממוצעת וכך הוא מדווח מדי שנה – ייראה הדבר בלתי סביר בעיני הבודק. אלא אם כן יצהיר הנישום על ירושה שקיבל, או נישואים עם מיליונרית וקבלת חזקה על נכסים כחוק. פקיד השומה נעזר בבדיקותיו ב"טבלאות מחיה" המשקפות ממוצע של הוצאות מחיה התואמות למגיש ההצהרה. בנוסף נבדקים רישומים שונים המופיעים במאגרי מידע הנמצאים ברשות פקידי שומה: כמו מספר הנסיעות לחו"ל.

כאשר נראה לפקיד שומה כי הונו של הנישום גדל בצורה בלתי סבירה, והסבריו של הנישום לא הניחו את דעתו, הוא עלול להגיש לו דרישה לתשלום מס המשקף לדעתו את הגידול בהון. לעתים קרובות נדמה לאזרח כי פקיד השומה נוהג בשרירות לב בעת הקביעה, וענייני שומות באים לדיון בבית המשפט. במקרים כאלה בדרך כלל מוטלת על הנישום חובה להוכיח כי דיווח כראוי על הכנסותיו וכי הפער בין שתי הצהרות ההון סביר. מעת לעת עולות הדרישות להחלתה של הצהרת הון על כל האזרחים במדינה, ואף נשמעים כוונות לעשות זאת כדי להגביר את הפיקוח על תנועות ההון ולהבטיח שקיפות הכנסותיו של כל אזרח בפני השלטונות. נכון להיום לא הוחלה תקנה כזו, בין היתר בגלל הקושי לאכוף אותה.מנגד, בעיני רבים הצהרת ההון נחשבת כחדירה של השלטון לפרטיות האזרח. מילוי הדו"ח מהווה עבורם נטל ומועקה בזמן שהם נדרשים למלא אותו, וזאת עקב הצורך בחשיפה אישית כלפי מוסד ממשלתי ועיניים זרות.

אנו בSTAX מיומנים בהכנת הצהרות הון ודואגים, בשיתוף מלא איתך, לגבות את כל ההפרשים באסמכתאות הנדרשות תוך בחינת דוחות שהוגשו בעבר וכלה בהסתכלות כוללת על ריכוז נתוני התא המשפחתי לאורך השנים.


להצטרפות לשרותי המשרד, יש להשאיר פרטים ונחזור בהקדם



ייצוג מול הרשויות

כל נישום רשאי להיות מיוצג ע"י יועץ מס/רואה חשבון אשר דואג לטיפול השוטף בתיקו. הייצוג על ידי מייצג מומלץ הן כדי למנוע בזבוז זמן מצד הנישום והן כדי להימנע מתשלומים מיותרים ולא נחוצים.

מייצג טוב יוכל לחסוך לך יותר ממה שהוא יעלה לך! מומלץ להתקשר עמנו כבר בתחילת הדרך עוד לפני פתיחת התיק על מנת שנוכל לייצג אותך ולהדריך אותך. משרדנו מייצג לקוחות מול רשויות המס- מס הכנסה, מע"מ וביטוח לאומי, באופן שוטף.

מטרת הייצוג להבטיח התנהלות שוטפת ותקינה החל מפתיחת תיקים, דרך תקשורת רציפה, הן באופן מקוון והן באופן אישי, יישוב מחלוקות מול הרשויות, ניהול פעילות מבוקרת של כל חובותיך ובעיקר מיצוי כל זכויותיך בכל הרשויות. רשות המיסים, על כל ענפיה, הקשיחה את עמדתה בכל הנוגע לחובותיו של האזרח וממשיכה להגדיל לעשות וזאת על מנת למנוע העלמות מס ופעילויות לא חוקיות.

הקשחה זו יוצרת בירוקרטיות רבות ההופכות את ההתנהלות מולם למבוך כמעט אינסופי. תפקידו של המייצג הינו להכיר את כל דרכי הפעולה ולהתנהל נכונה מולם... בעבורך. אנו בSTAX נפגשים עם נציגי הרשויות על בסיס יומיומי וזאת על מנת לשמר סנכרון מלא בין חובות וזכויות לקוחותינו. אנו מחויבים לייצג את לקוחותינו באופן אבסולוטי, ללא בירוקרטיות מיותרות, ועם לקיחת אחריות מלאה. עובדות אלו מחייבות אותנו, בראש ובראשונה לייצג אותך נאמנה וללא סייגים ובכך מפנה לך, בין היתר, זמן יקר לעשייה, אך, יותר מהכל, שקט נפשי תוך ידיעה שכל נושא המס, על כל רבדיו, מפוקח לאורך כל הדרך.


להצטרפות לשרותי המשרד, יש להשאיר פרטים ונחזור בהקדם



ניהול כספים במיקור חוץ

במרבית העסקים קיימת הנהלת חשבונות פנימית או חיצונית אשר עוסקת ברישום הפעולות שבוצעו ומבוצעות בעסק . שירותי הנהלת חשבונות הכרחיים למעקב אחר פעילות העסק והבקרה השוטפת, ומהווים את הבסיס לקבלת ההחלטות הפיננסיות הקושרות לארגון. אך לצורכי ניהול הכספים של העסק הן בהווה והן לתכנון העתיד ,יש צורך לטפל גם בתכנון וניהול התקציב, תמחיר, ניהול תזרים המזומנים, בגבייה , בבנקים , בלקוחות האסטרטגיים , בתקציב השיווק , בפיתוח ועוד... במקרים רבים , בעלים ומנכ"לים בעסקים הקטנים והבינוניים , הנדרשים להשקיע את רב משאביהם בניהול המקצועי של העסק, תחום ניהול הכספים נפגע כתוצאה מריבוי המשימות. ניהול כספים מקצועי , תפקידו לסייע לבעלים בניהול ההווה ובתכנון העתיד , תוך יצירת כלים ניהוליים , ליווי העסק והבעלים בקבלת החלטות עסקיות ואסטרטגיות, ותוך ביסוס הקשר עם הבנקים וגיוס אשראי במידת הצורך. ניהול כספים במיקור חוץ בהיקף לחברות קטנות ובינוניות, יכול להיות פיתרון יעיל ואיכותי לטובת קידום ופיתוח העסק.

סל השירותים שאנו מציעים בSTAX , כולל חבילת שירותים בסיסית ,המאפשרת התנהלות פיננסית נכונה בחיי היום יום של החברה , וזאת על ידי מומחים מקצועיים שבעברם עבדו כאנשי כספים , במחלקות הכספים של חברות ותאגידים בישראל.
השירותים אותם אנו מספקים הן באופן ספציפי והן כחבילת שירות שתורכב לארגון שלך באופן מודולארי הם:

  • הכנת תקציב שנתי לחברה

  • הכנת תחזית רוו"ה שנתית תוך כדי בקרה שוטפת לטובת צמצום פערים בין התכנון לביצוע

  • הכנת תחזית תזרים מזומנים של החברה וניהול התזרים ברמה היומיומית

  • בניית תוכנית עסקית הן לצרכים פנימיים והן לצרכי גיוס הון (מכל ערוץ אפשרי)

  • ניתוח פעילות החברה ע"פ מרכזי רווח

  • התווית תוכנית התייעלות לעסק או תוכנית צמיחה ויישומה תוך חתירה לשיפור מתמיד של רווחיות החברה


להצטרפות לשרותי המשרד, יש להשאיר פרטים ונחזור בהקדם



ייעוץ עסקי

במקרה והעסק שלכם נמצא במצב של תקיעות עסקית, נקלע לקשיים וכתוצאה מכך למצוקת אשראי ותזרים מזומנים או משיג את יעדיו בהיבט של מחזור הכנסות ורווחיות ומחפש לכבוש את היעד הבא. משרדנו יוכל לייעץ וללות אתכם עסקית בכל אחד מן התרחישים. הצוות שלנו ייפגש אתכם, וביחד נבצע ניתוח מעמיק ומקיף של העסק על כל היבטיו הכלכליים, ארגוניים, שיווקיים, כספיים, כמו גם יעדים ומטרות. במקרה שהעסק שלכם נמצא במצב של תקיעות או במצב של קשיים -
לאחר שנבין את מצב העסק, והסיבות בגללן הוא נקלע למצבו הנוכחי, נגבש תוכנית לצורכי הבראה מקיפה שתכלול, בין השאר:

  • יעדים ומטרות: הגדרה מדויקת של היעדים והמטרות אשר העסק יציב לעצמו

  • תקציב: עבודה מול תקציב ייעודי וניהול תזרים מזומנים לטווח הארוך

  • חיסכון מיידי במקומות הרצויים וחיסכון ארוך טווח

  • תיאום מול גופים בנקאיים: מסגרות אשרי נכונות, צמצום עלויות, פריסת הלוואות, ואשראי בנקאי וחוץ בנקאי בעת הצורך

  • ניהול נכון מול לקוחות: תמחור נכון, גביה במועד, אשראי בעת הצורך

  • דוחות ומעקב: ניהול מעקב והפקת דוחו"ת על מנת לעמוד ביעדים ולמדוד את ההצלחה בכל שלב

  • מקורות חדשים: מציאת מקורות חדשים באמצעות שיווק מדויק ויעיל

  • תוכנית מסודרת, כתובה וזמינה


לאורך כל הדרך, החל ביציאה לקרב ועד הניצחון, אנחנו אתכם, מלווים, עוקבים ומייעצים – עד שתגיעו להישגים וליעדים אותם קבעתם. במהלך התהליך נקנה לכם כלים ניהוליים נכונים יותר להתמודדות עם מצבי משבר, דרכים לאזן את העסק בעת הצורך, ופרספקטיבה רחבה ועשירה יותר שתאפשר התמודדות אחראית עם הסביבה העסקית שלכם. במקרה שהעסק שלכם במצב טוב , ואתם משיגים את כל היעדים שהצבתם לכם, אנו ננתח ונבחן עבורכם את כל האלטרנטיבות האפשריות והמתאימות לטובת גידול בהון העצמי של החברה, ונוביל אתכם יד ביד למהלכים של פיתוח עסקי וצמיחה מהפאן הפיננסי. כמו כן , בהיבט המקצועי של תחום ניהול העסק שלכם, נבחן את המוצר שלכם ביחס לשוק היעד ולמתחרים בקטגוריה, ויחד נחליט האם זה הזמן להיכנס להשקעות במחקר ופיתוח על מנת להרחיב את ייעודי השירות או המוצר, לחילופין לפתח בנוסף שירותים או מוצרים משלימים על מנת להרחיב את סל השירותים / מוצרים של העסק שלכם.

עולם העסקים מתקדם באופן תמידי וכדי להצליח נדרשת מצויינות. מטרת כל עסק הינה להתקדם ובאופן טבעי, לשאוף כל הזמן לגדול. יעוץ עיסקי מהווה כלי להובלה למטרות אלו. ייעוץ עסקי, הניתן על ידי איש מקצוע המתמחה בסוגיות שונות כגון: מכירות, שיווק, שימור לקוחות, כספים, כוח אדם וכד', מהווה מקפצה חשובה ביותר לכל עסק מתחיל או מתפתח. אנו בSTAX יודעים לתת לך את הכלים הנכונים עבורך וללוות אותך לאורך הדרך, כשהצלחתך משמשת כמטרתנו היחידה.
הצוות שלנו בSTAX בעל ניסיון רב שנים בניהול וקידום עסקים. הצלחתנו נובעת מיכולת ניתוח דוחות כספיים המשקפים, מתוך המספרים, את החוזקות והחולשות, ההזדמנויות והסיכונים ולנתבם להעצמתו של העסק.


להצטרפות לשרותי המשרד, יש להשאיר פרטים ונחזור בהקדם



סיוע בבקשת תמיכה

קרנות הסיוע – מידע כללי

בהמשך להכנתה של תכנית עסקית או כשירות נפרד, נשמח לסייע לכם בגיוס הון למימוש התוכנית הן באמצעות קרנות סיוע מהארץ או באמצעות גיוס אשראי מהבנקים, אשר יכלול ליווי וסיוע במו"מ בפניה לקבלת קווי אשראי או מסגרת אשראי רלוונטית . סיוע בגיוס מימון מקרנות ממשלתיות בישראל יכלול פניה בשם החברה לקרן ממשלתית בישראל במסלול הרלוונטי, בבקשה לקבלת מימון בערבות המדינה, בהגשת החומרים הנדרשים וליווי העסק בתהליך זה מול הגורם המרכז מטעם המדינה. סיוע בגיוס מימון דרך קרנות ממשלתיות בישראל יכלול פניה בשם החברה לקרן ממשלתית בישראל במסלול הרלבנטי, בבקשה לקבלת מימון בערבות המדינה, בהגשת החומרים הנדרשים וליווי העסק בתהליך זה מול הגורם המרכז מטעם המדינה.

היתרונות בגיוס כסף דרך קרנות סיוע:

  1. מוכוונים לבעלי עסקים קטנים ובינוניים

  2. דרישת בטחונות מופחתת

  3. תנאי ריבית אטרקטיביים

  4. תנאע החזר גמישים המותאמים לאופי של העסק הקטן והבינוני בישראל

  5. אופציה לתקופת גרייס על החזרי הקרן

  6. ערבות מדינה על רוב הסכום בקרן בערבות מדינה

  7. עדיפות בקבלת הלוואות לעסקים המייצרים מקומות עבודה , עסקי ייצור ותעשייה


הסיבות לעבוד עם STAX:

  1. ייעוץ ראשוני ללא תשלום והכוונה לקרן המתאימה

  2. כל בקשה נערכת ומטופלת ע"י מיטב המומחים

  3. אנו מספקים שילוב של מקצוענות , אמינות ושירות


טיפים חשובים:

  1. יש לאסוף את כל החומר טרום כתיבת התוכנית העסקית יקצר את התהליך

  2. להתייחס לכל הבעיות / הנקודות השליליות בעסק ולהתייחס אליהן על מנת לייצר אמינות

  3. להביא דוחות מבוקרים וחתומים

  4. במקרה ויש שינויים דרסטיים ביתרת הבעלים בחברה – חשוב שיהיה ע"כ אישורים מהרו"ח

  5. במקרה של עסק בהקמה – חשוב לצרף נספחים כגון חוזה שכירות, הצעות מחיר וחוזים עתידיים עם לקוחות פוטנציאליים

  6. עסק עם הלוואה קיימת המבקש לחדש הלוואה – צריך לוודא שלא היו משיכות בעלים בזמן ההלוואה בניגוד לתנאי הקרן

  7. לעסקים הפונים לקרנות המלוות במסלול הקמה – מומלץ להתרכז במוניטין והידע של היזם , וכיצד זה יתרום להצלחת המיזם

  8. לעסקים הפונים לקרנות סיוע במסלול הון חוזר – יש להציג חישוב עבור צרכי ההון החוזר , לדוגמא מחזור מכירות מול תשלומים לספקים , על מנת להגדיל את הסיכויים לקבלת האשראי

  9. לעסקים הפונים לקרנות סיוע במסלול השקעה – יש לגבות את תוכנית ההשקעה בהצעות מחיר מתאימות ועדכניות


מגוון ההלוואות באמצעות הקרנות השונות :


להצטרפות לשרותי המשרד, יש להשאיר פרטים ונחזור בהקדם



זכאות להחזרי מס


מי זכאי?
מס הכנסה במדינת ישראל נגבה מכח פקודת מס הכנסה, תשכ"א 1961.
הפקודה מפרטת את כל הגורמים והנסיבות בגינם ניתן לקבל הקלות והטבות בתשלומי מס הכנסה.
הקלות באות לידי ביטוי באמצעות נקודות זיכוי שמקטינות את התשלום בו מחויבים למס הכנסה, והחזרי מס הם תשלום שמוחזר לנישום בגין גביית יתר.

הן שכירים והן עצמאיים עשויים להיות זכאים להחזרי מס.

קריטריונים לזכאות
על פי רוב המקרים בהם קיים סיכוי להחזר מס הינם המקרים הבאים:

  • תושב ביישוב ספר

  • חיילים משוחררים

  • עובדים בחו"ל

  • עולים חדשים

  • הורים לילדים

  • ידועים בציבור

  • הורים לילדים עם לקות למידה

  • הורים לילדים בעלי צרכים מיוחדים

  • הורים לילדים נטולי יכולת שבגרו

  • משלמי מזונות

  • משפחה חד הורית

לטבלת הקריטריונים»


לשאלון החזר מס לחצו כאן »


אילו החזרי מס מגיעים לחברות?
חברות הן ישויות משפטיות נפרדות ועצמאיות מבעליהן, כך שמבחינת מיסוי ומבחינות משפטיות שונות חברה נחשבת כמו אדם יחיד.

חברה היא ישות משפטית נפרדת ועצמאית מבעליה, לכן חלים עליה כללי מיסוי ספציפיים – למשל מיסוי על חלוקת רווחים כדיבידנדים ומס חברות על בסיס רווחים (כאלו שלא חולקו). בניגוד לעצמאיים ועסקים קטנים למיניהם, אשר מגישים דוח שנתי ליחיד ויכולים להתנהל מול רשות המיסים באופן שנתי (מבחינת מס הכנסה הכוונה), חברה מחויבת תמיד בהנהלת חשבונות כפולה, תשלום מקדמות מס חודשיות וכן בהגשת דו"חות שנתיים מפורטים ושונים. לכן, הנושא של החזרי מס לחברות הוא מורכב יותר ואף נדיר יותר במונים רבים לעומת יחידים בישראל. למרות ההגשה של דו"חות שנתיים מפורטים לרשויות המס הישראליות – למשל מאזן, דו"ח רווח והפסד וכן הלאה – הכוללת התעמקות משמעותית בהיבט הפיננסי של פעילות החברה, טעויות קורות ויש מקרים שונים בהם החברה זכאית לקבלת החזרי מס לחברות.

החזר מס לחברה – בעיקר על בסיס מס חברות
בישראל מונהג מס חברות בשיעור של 25% (אם אפשרות לעלייה בשנים הקרובות עקב הגירעון האדיר והמחאה החברתית), כאשר ישנם חריגים למיניהם והטבות להן זכאיות חברות העונות לקריטריונים מסוימים. מס החברות מחושב ומשולם בגין רווחי החברה באותה שנת מס – כאשר הכוונה היא לרווחים במאזן ולאו דווקא לרווחים שחולקו כדיבידנד וכיוצא באלו. אי לכך, כאשר מדובר על החזרי מס לחברות הכוונה היא להחזרים שהם לרוב על בסיס תשלומי מס חברות למדינה.

הכוונה אינה להחזרי מס על מיסוי דיבידנדים לבעלי המניות בחברה, הדיבידנד מחולק לבעלי המניות ובאותה נקודת זמן הכסף הופך להיות שלהם ולא של החברה – כך המיסוי הוא על כל בעל מניות בנפרד ובאופן עצמאי, והחזר מיסי דיבידנד הוא לא עבור החברה המחלקת אלא עבור כל בעל מניות באופן פרטני.

החזר על בסיס מקדמות המס
כאשר חברה פועלת בפרקטיקה של תשלום מקדמות מס למדינה – בכל חודש משלמים מקדמות מס חזויות על פי הפעילות הפיננסית באותו חודש – היא יכולה בהמשך לקבל החזרי מס לחברות על בסיס מקדמות מס אלו. כך, אם חברה שילמה מקדמות מס אך בסיום השנה בדו"חות עלתה תמונה המצביעה על סכומי מיסוי נמוכים יותר או אפילו על הפסדים, רשות המיסים מבצעת החזרי מס לחברות על בסיס אותן מקדמות. זאת כי בפועל אם חברה הרוויחה פחות או לא הרוויחה כלל אז המקדמות היו שגויות בחישוב שנתי ויש לבצע החזר מס.

הגשת דו"ח שנתי לשנת המס
הדו"ח השנתי של חברה הוא מורכב ומקיף יותר מהדו"ח השנתי ליחיד (טופס 1301) המוגש לרשות המיסים לאחר כל שנת מס. המהות דומה וכוללת את כל הכנסות החברה, הוצאות, רווחים, תשלומים נוספים וכן הלאה לצורך חישוב שיעור המס והסכומים הרלבנטיים לתשלום או אי תשלום. הדו"ח השנתי של חברות לרשות המיסים כולל מאזן מלא, דו"ח ניכויים (טופס 126), דיווח על משכורות ותשלומי ביטוח לאומי ועוד. הדו"ח מוגש למס הכנסה ולרשם החברות. את הדו"ח מנתח ועורך משרד ראיית חשבון לרוב או גורמי ראיית חשבון פנימיים בחברה עצמה – על הדו"חות הכספיים חייבים להיות חיתומים רו"ח חיצוניים.

כך שלמרות ההתעמקות בפעילות החברה והמקצועיות של עורכי הדו"ח, יכולות להתגלות טעויות המצדיקות החזרי מס לחברות. תיקונים לדו"ח השנתי ובקשות לקבלת החזרי מס לחברות ניתן לבצע עד 6 שנים אחרי שנת המס הרלבנטית, מעבר לזה ישנה התיישנות. רו"ח או יועץ מס המומחים לחברות יכולים במידת הצורך להגיש בקשות לתיקונים לגבי דו"חות שכבר הוגשו לרשות המיסים לצורך קבלת החזרי מס מהירים ומיידיים יותר.




להצטרפות לשרותי המשרד, יש להשאיר פרטים ונחזור בהקדם